Cortisone injectie gekregen

Voor het eerst van mijn leven heb ik een cortisone injectie gekregen. In totaal 1 ampulle verdeeld over mijn rechter elleboog en een klein beetje in het gewricht van mijn rechter middelvinger. Dit naast het feit dat ik nu dus ook dagelijks prednison neem.

De rechter en ook linker arm krijg ik echter niet meer zomaar recht gebogen en ook de rechter middelvinger staat al heel lang in een boogje. Ik ben de pijn zat, en ik kon zonder de injectie niet eens een staartje maken in mijn haar omdat dat te pijnlijk was.

Ik spring er gemakkelijker mee om dan eerst en dat kom dat ik toch wat sterker ben  lichamelijk dan in december. Ook heb ik het gevoel dat de prednison snel zijn werk gaat doen en ik er niet zo heel lang mee door hoef te gaan.

Waarom ik nu wel weer aan de prednison zit heb ik al uitgelegd in mijn vorige blog omdat ik twee maal bij een andere alternatieve therapeut was geweest waarna er weer ontstekingen waren ontstaan. Mijn fruitdieet zal er ook aan bijgedragen hebben en daarnaast wat emotionele stress.  Mijn genezings proces is steeds als dansen op een slap koord bij en ik moet altijd weer een balans vinden en voorzichtige stapjes voorwaarts nemen. En als de stap iets te groot is dan komt het als een boemerang effect bij je terug.

Ik ben allerminst slecht gestemd, ondanks dat ik op 6 plekken ontstekingen heb en twee plekken op mijn benen die nog niet nader gedefinieerd zijn als ook een behoorlijk verstoorde menstruatie cyclus. Ja , ik gooi dat er ook meteen maar uit maar ik schaam me er niet voor; het zijn allemaal signalen die het lichaam geeft dat de balans verstoord is en dat ik nog beter voor mezelf mag zorgen. Nog beter, kan dat dan?

© All rights reserved; Chantal van Sundert 2016

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Omgaan met chronische ziekte en beperkingen, Ziekte van lyme. Bookmark de permalink .

Een reactie op Cortisone injectie gekregen

  1. shivatje zegt:

    Soms kan je niet anders dan dit laten in te spuiten spijtig genoeg.

    Aum Shanthi

Geef een reactie

