Cyste 2

Ik heb wederom last van een cyste in mijn onderbeen, ditmaal in de rechterbeen. Ook heb ik op 6 plaatsen last van ontstekingen; in die graad dat ik ook weer prednisolon ben gaan innemen. Ik heb ook een enorme plek op mijn been die ook op een huidparasiet lijkt of iets dergelijks.

Gisteren zat de cyste nog als een bal boven mijn knie. Het ziet eruit als een vochtophoping en het doet ook pijn. Omdat het zulk lekker weer was ging ik pootje baden in het pierenbadje bij mij in de straat. Bij het opstaan moest ik zoveel kracht vanuit mijn knieën zetten en toen gebeurde het; de cyste verplaatste zich en zat nu ineens in mijn onderbeen. Daar kan ik hem niet zien, alleen voelen. Het voelt als een pijnlijke plek en het been heeft nu rust nodig.

Het is wel opmerkelijk dat de ontstekingen ontstaan zijn nadat ik twee keer een andere bio-resonantie therapeut bezocht heb. Ik heb de indruk dat ik daardoor wederom last heb van de ontstekingen en nu weer prednison moet innemen. Deze therapeut behandelde Bartonella (co-infectie) apart en mijn vaste behandelaar die behandelt alles tegelijk.

Hij geeft aan dat met opzet te doen omdat er zo een balans blijft. Als hij apart Bartonella zou gaan behandelen zou deze zich aangevallen voelen en Bartonella is een hele agressieve soort bacterie en deze vecht terug en dat veroorzaakt de ontstekingen en ook de cystes. Daarin rollen ze zich op om zo samen sterk te kunnen zijn.

Eigenaardig allemaal, zeker als je hier niets van weet. Maar het s zeer jammer dat ik nu weer een kleine terugval ervaar, maar deze keer is het gelukkig niet zo erg als de vorige keer. Vanwege de agressieve vorm van artritis die ik heb als het eenmaal weer onstoken raakt, wacht ik ook niet langer meer om prednison in te zetten. In de afgelopen periode (december) tastte de ontstekingen alweer wat kraakbeen aan in de rechterknie, dus daarop ga ik nu niet weer zitten wachten.

Wel ga ik weer proberen het zo snel mogelijk af te bouwen, maar eerst maar eens de ontstekingen terug dringen. Prednison is immers een naar goedje; ik voel me er minder vrolijk door en ook krijg ik er meer honger van en naar verloop van tijd krijg je door het gebruik van prednison een volle- maans gezicht  (bolle toet doordat je meer vocht vasthoudt).

Toch leer ik nog telkens wat bij en er is ook nog het goede nieuws dat Borrelia nog steeds minder wordt. De vorige keer zat ik op 4 of 5. En voor de zomer was dat nog 6.

Kortom het gaat even wat minder, maar het mag de pret niet drukken. Ook hier kom ik wel weer doorheen en hopelijk ga ik daarna weer met volle kracht vooruit.

 

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Verzamelcategorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op Cyste 2

  1. Pingback: Cysten 3 | Chantal van Sundert

  2. Pingback: Cysten 3 | Chantal van Sundert's blog

Geef een reactie

