Update; meer groente en fruit eten

Het vasten met rauw voedsel bevalt me heel erg goed. Ik vind het lekker en het voelt alsof mijn spijsvertering het goed aankan. Ook voel ik me gelukkiger erdoor. Na het eten ben ik niet heel erg moe, zoals dat vaak wel zo is als ik gekookt voedsel neem. Ook overeet ik minder snel en ik voel me lekkerder omdat ik geen gedood dier of een product van een uitgemolkte koe tot me hoef te nemen.

Sinds ik het boek “Medical Medium”  heb gelezen ben ik vrijer het het eten van fruit. Omdat hij stelt dat fruitsuikers veel minder erg zijn dan bewerkte suikers.

Toch ervaar ik al sinds een maand achteruitgang in de gewrichten met name in de pols en in mijn knie. Oppassen dus al kan het niet aan het rauw voedsel/fruitsuikers alleen liggen want daar ben ik pas twee weken mee bezig.

Mijn Bio Resonantie therapeut raadt een suikervrij-glutenvrij en lactosevrij dieet aan bij de ziekte van Lyme. Borrelia leeft op suikers en door suikers te eten geef je bacterie als het ware ook te eten waardoor ze sterker kunnen worden en eerder zullen vermeerderen dan afnemen.Fruitsuikers vallen daar volgens hem ook onder.

Eerst hield ik me daaraan , maar na het lezen van Antonie William’s boek durfde ik het wel uit te proberen om meer fruit te gaan eten. Eergisteren was de pijn in knie en elleboog echter dusdanig dat ik dacht dat ik maar beter een stapje terug kan nemen en wat mag minderen in het eten van fruit. Jammer voor mijn lijf die het wel echt lekker vindt dat rauwe dieet.

Het is toch telkens maar weer uitproberen wat werkt bij jezelf en wat voor de ene werkt hoeft niet voor de andere te werken. Vandaag merk ik wel alweer verbetering op in het lijf, dus dat is een stap vooruitwaarts.

Ook heb ik de klachten in elleboog en knie gekregen nadat ik in de vakantie twee maal bij een nieuwe bio-resonantie therapeut ging voor een behandeling. Hij behandelde Bartonella afzonderlijk en het lijkt alsof ik juist daar sterk op reageer. Ook de terugval in December vorig jaar is voortgekomen nadat Bartonella afzonderlijk werd behandeld. Bartonella is een hele agressieve bacterie en kan hevig in de aanval gaan wanneer er wordt geprobeerd hem te doden.

Mijn gevoel zegt dat daardoor mijn knie en elleboog opspelen en dat verklaart ook wat er gebeurd is in December toen ik hevige ontstekingen kreeg aan knieën en polsen. Waarna ik weer drie maanden prednison moest nemen. Hopelijk gaat het dit keer beter en hoeft er geen prednison aan te pas te komen.

Ik merk dat als ik zelf niet meer begrijp wat er gebeurd in mijn lijf er een beetje de klad in komt; wat betreft van het schrijven van het blog. Ik wil alleen maar zaken delen die voor mij kloppen en als ik zelf niet weet wat er gebeurd dan ben ik daar terughoudend in.

Maar het kan goed zijn dat de klachten komen omdat er op een ander niveau werk aan de winkel is zoals dat ik te snel detox (ontgift) door dit dieet. Het kan betekenen  dat ik het rustiger aan moet doen met de opbouw van het rawfood dieet. Want echt zin om het nu al op te geven heeft mijn lichaam niet; elke hap rauwkost of lekkere slok smoothie is een feestje.

Ik laat me maar leiden door mijn engelen die mij hiertoe hebben aagezet en ga mee in de stroom van het leven.In Amsterdam zit overigens de grootste gemeenschap van Raw Foodies van Nederland; en daar bof ik dus weer mee.

Hierbij een mooi artikel over het eten van groente en fruit dat het gelukkig maakt: Groente en fruit eten maakt gelukkig

groenten-en-fruit-

Dat als afsluiting van toch weer een nieuwe blog. Ik hoop dat het jullie weer inspireert en dat jullie kan inspireren ook meer groente en fruit te gaan eten. Rauw of gekookt wat je wilt; mijn wens is dat jullie het toe kunnen passen op jullie gezondheids- situatie en dat je je (nog) lekkerder kunt gaan voelen.

Groe(n)ten 🙂 en tot de volgende keer.

Delen mag; mits niets uit de inhoud wordt vervormd of aangepast en als mijn naam erbij wordt vermeld of de naam van mijn blog.

 

 

 

 

 

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Verzamelcategorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

