Medical Medium en vasten

2 Augustus 2017. Aanpassing van dit bericht.

MENSEN DIE DIT LEZEN. DIT DIEET HEEFT VOOR MIJ NIET GEWERKT. IK SCHRIJF ER ENTHOUSIAST OVER OMDAT HET GOED VOELT OM OP DEZE MANIER TE ETEN EN JE ENERGIE OVERHOUDT. IK HEB HET ALLEEN DRIE MAAL GEPROBEERD (DRIE VERSCHILLENDE KEREN) EN IK BEN DRIE MAAL RADICAAL HIERMEE GEFAALD EN HEB HIERMEE ZELFS ACHTERUITGANG GEBOEKT OMDAT MIJN LICHAAM DOOR LYME HELEMAAL NIET TEGEN DE ZOETE FRUITSUIKERS KAN (ALLEEN MET MATE), DAARNAAST HEB IK EEN ONTGIFTINGSSTOORNIS EN HEB IK ARTRITIS. DUS DOOR DIT DIEET TE VOLGEN KREEG IK TERUGVAL MET AANHOUDENDE ARTRITISKLACHTEN.

VOOR MIJ IS HET DUS GEEN AANRADER DIT DIEET. IK HEB NU MET EEN AANTAL MENSEN GESPROKEN DIE AANHANGERS ZIJN VAN AW EN DIE ZEGGEN DAT AW ZELF ZEGT DAT HET RAW DIEET NIET VOOR IEDEREEN GESCHIKT IS. ZO SCHRIJFT HIJ HET NIET IN ZIJN BOEK BIJ DE GENEZNG VAN DE ZIEKTE VAN LYME.  DUS PAS HIERMEE OP, WANT HIJ KONDIGT HET WEL ZO AAN IN ZIJN BOEK.

VOLGENS  DE MENSEN VAN DE GROEP ZEGT HIJ BUITEN HET BOEK OM DAT HET  GOED ZOU ZIJN EEN RAUWDIEET TE VOLGEN TOT 16:00 UUR ‘SMIDDAG EN DAARNA OVERSTAPPEN OP GEKOOKT VOEDSEL. DUS ALS ALTERNATIEF DAT JE ER NIET HELEMAAL OP OVER KUNT STAPPEN OM ALLES RAUW TE DOEN.

OOK DAT WERKTE NIET VOOR MIJ. HET SPIJT ME VAN DIT SLECHTE NIEUWS, MAAR UIT ERVARING SCHRIJF IK DUS DAT HET HEEFT GEFAALD.

OP FACEBOOK ZIJN TAL VAN FACEBOOKGROEPEN DIE ZIJN WERK PROMOTEN, ZOALS DEZE GROEP VAN ISABELLA PRINS: KLIK HIER.

IK KOM ER NIET VERDER MEE, STERKER NOG HET BRACHT ME VERDER VAN HUIS.

AW GEEFT BOVENDIEN HELE DURE CONSULTEN DIE BIJNA ONBETAALBAAR ZIJN VOOR DE GEWONE MENS. HIERMEE GEEF IK GEEN MENING OVER DE INHOUD VAN ZIJN CONSULTEN, WANT ER LIJKEN GENOEG MENSEN TE GENEZEN DOOR HEM. MAAR PAS OP WAT JE DOET.

IK HOUD HET ERBIJ OM EEN DIEET TE VOLGEN MET VEEL VERSE BIOLOGISCHE GROENTE EN FRUIT, WAARBIJ FRUIT IN DE MINDERHEID IS OMDAT BORRELIA LEEFT VAN FRUITSUIKERS OOK AL SCHRIJFT AW IN ZIJN BOEK VAN NIET. HIJ RAADT ZELFS VEEL FRUITSUIKERS AAN BIJ HET CANDIDA DIEET. IK HOUD VAN PIONIERS EN IK ZAL ALTIJD ZELF ONDERZOEKDOEN EN DAARNA PAS MIJN MENING UITSPREKEN. DAT HEB IK BIJ DEZE GEDAAN. Hierbij ga ik ervan uit dat wat voor mij niet werkt, toch wel voor een ander zou kunnen werken.

DAARNAAST BEN IK EEN ANTIARTRITIS DIEET GAAN VOLGEN. OMDAT IK LYME EN ARTRITIS HEB.

AW VERONDIGT MEER ZAKEN OVER lYME WAAR IK VEEL VRAAGTEKENS BIJ HEB.

 

In liefde en waarheid, Chantal van Sundert

 

 

 

Ik heb nu  een week alleen rauw voedsel gegeten. Dat betekent dat ik alleen groente, fruit en beperkt zaden en noten eet. Ik ben er langzaam op over gegaan want mijn dieet is al heel beperkt omdat ik lactose vrij eet, meestal vegetarisch, veganistisch, ik eet geen suiker en geen tarwe (dus glutenvrij).

Ik was geïnspireerd om dit te doen door het boek van Anthony William; een medisch medium die vooral , naar mijn mening, het eten van groente en veel fruit propageert. Dat hoeft niet rauw maar in het boek stelt hij voor om bij ernstige ziekte een rauw dieet te proberen dat je helpt de lever te ontgiften en heel veel vitamines en mineralen binnen te krijgen door het eten van voornamelijk groente en fruit. Zijn boek heet “Medical Medium” en er staan dingen in die weer helemaal tegen een heleboel andere opvattingen van andere natuurgeneeskundigen en gezondheids freaks/foodies ingaan. Daarover later meer.

medicalmedium

Mijn dieet op dit moment bestaat voornamelijk uit het eten/drinken van smoothies met veel bananen, watermeloen, alle seizoensfruit dat je maar kan bedenken en  ’s avonds salades met verse kruiden,  uien en knoflook. Elke fruit en groente soort heeft zijn/haar geneeskrachtige kwaliteiten en zo heeft koriander de kracht om te ontgiften en veel metalen naar buiten te spoelen.Ik hou erg van koriander en in Amsterdam is het volop verkrijgbaar, dus hier smul ik van.

Hieronder wat ideeën voor smoothies.

healthy juice

Het idee van alleen maar rauwe fruit en groente te eten en niets anders is dat je lichaam dan alleen licht verteerbaar voedsel inneemt waardoor je lichaam energie over heeft om zijn helende werk te doen met gezonde krachten van groente en fruit op die plekken waar het nodig is. rauwe groenets zijn echter niet zo heel erg licht verteerbaar dus als je een slechte spijsverterig hebt dan zou ik het maar heel voorzichtig gaan uitproberen.

Het valt me best mee om het te doen, maar zoals ik al schreef, eet ik aldoor al heel gezond en was de overstap naar alleen rauw eten hierdoor klein. Bovendien wil ik het alleen maar een tijdje doen. Hij raad in zijn boek aan om het een week, twee weken tot een maand uit te proberen. Bovendien ga je je naar verloop van tijd juist erg lekker voelen door zo’n dieet en is het soms zelfs lastig ermee te stoppen.

Anthony William heeft een heleboel verrassende opvattingen/visies die anders zijn en wellicht meer in de toekomst tot hun recht zullen komen. Hij noemt zelf zijn aanpak  “de geneeswijze van de toekomst”. Zo beschrijft hij in zijn boek dat candida juist wel te genezen valt met het eten van fruit en groente!! Vaak wordt het eten van  (zoet) fruit juist sterk afgeraden bij een candida dieet omdat het teveel suikers zou bevatten. Volgens hem zou je je daar juist niet druk over moeten maken omdat het alleen zou gaan om bewerkte suikers die candida beïnvloeden.  Hij legt het veel preciezer uit in zijn boek dan ik hier neerschrijf, maar ik wou het wel noemen omdat het zo wars ingaat tegen wat gangbaar aangenomen wordt over de genezing van candida. Ook spreekt hij zich uit tegen de Galblaas en leverreiniging van Andreas Moritz, tegen het gebruik van gefermenteerde groenten waarover ik ook eerder heb geschreven en hij geeft ook nog eens een unieke kijk op wat volgens hem de ziekte van Lyme is!!!

Daar wijdt hij  een heel lang hoofdstuk aan; wat de ziekte van Lyme volgens hem is. Wij weten inmiddels dat Lyme een bacterie is dat zich als een virus gedraagt, maar volgens Anthony is het een virus en zelfs een aantal virussen die hij allemaal bij naam noemt. Het is erg interessant en ook heel verwarrend, want wat de ziekte van Lyme precies is is al heel erg verwarrend regulier en alternatief en nu dit weer. De inzichten verrasten mij niet.

Toen ik er gisteren zelf over begon met mijn bio-resonantietherapeut werd dit inzicht meteen van tafel geveegd. Enigzins begrijpelijk als je een praktijk hebt die overloopt met Lyme patiënten en deze geneest met een bepaalde visie en behandelmethode die ook nog eens werkt, maar een nieuw inzicht is nooit weg toch? De tijd zal het leren. Ik ben gisteren weer behandeld en ik merk dat ik weer me een beetje beter voel.

Over een rauw dieet kon ik via google naast een heleboel goeds  ook een heleboel negatiefs vinden, want het blijft een heel beperkt dieet waar je je goed op moet inlezen. Maar het is wel zo dat ik me er nu even lekker bij voel. Het is wel zeer beperkt en buiten de deur kan je haast niets eten, ja behalve rauwe groente en fruit dan en noten en zaden. Maar ik houd het voorlopig nog even aan . Ik weet nu nog niet of ik daarna weer langzaam op zal gaan bouwen naar wat gekookt eten en ook weer granen en dergelijke. In elk geval heb ik vrijwel geen trek in koffie omdat ik zo gezond bezig ben en dat is ook wel een pluspunt. Je valt er trouwens ook wat door af en je huid gaat er stralend door uitzien.Allemaal pluspunten dus.

Minpunten zijn er ook en dat is dat ik meer pijn heb aan mijn rechterpols en hand…dat valt me tegen en  het kan heel goed door de aanpassing van mijn dieet komen dus zal ik op zoek moeten gaan naar de oorzaak hiervan. Lyme en suikers gaan niet goed samen want borrelia voedt zich aan de suikers. Ik ben benieuwd wat Antony hiervan denkt.

Het is echter niet voor iedereen om sterk te gaan ontgiften en het hangt ook sterk samen met het stadium van de ziekte waarin je verkeerd. Wees er dus voorzichtig mee.

Op mijn blog heb ik eerder een artikel gedeeld over de genezing bij de ziekte van Lyme door middel van een rauw dieet. Ik zal deze link hier nog eens delen. In Amsterdam ken ik enkele gezonde mensen die al jaren een rauw dieet volgen en er gezond uitzien en dus nog steeds in leven zijn (dat is een geintje hoor). Dat is wel een inspiratie natuurlijk, dan weet je waarvoor je het doet.

Hierbij de link naar het blog over genezen van de ziekte van Lyme door rauwe voeding: klik hier.

Wil ik jullie weer bedanken voor het lezen van mijn blog en iedereen een warm welkom heten van de nieuwe volgers. Bedankt ook  voor de likes en als je op de hoogte gehouden wilt worden kun je mijn blog volgen.

Als er vragen zijn of opmerkingen of ervaringen die je wilt delen stuur me dan een mail of geef me een commend (reactie). Ik ben benieuw of jullie nieuwe ideeën voor lekkere gezonde smoothies hebben, die hoor/lees ik graag.

Wil je een persoonlijk consult/advies ontvangen dan kunnen we  afspreken. Je kan hiervoor  bij mij terecht en je kunt kontakt opnemen via het kontaktformulier: zie hier.

Lees hier wat een consult inhoudt: klik hier. Een telefonisch gesprek afspreken  korter dan een uur is natuurlijk ook mogelijk.

Geniet van deze warme dagen nu het nog kan want de zon is ook een helend  element en doet veel wonderen bij ziekte en ook bij gezondheid ;-).

met gezonde groeten,  Chantal

 

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Geneeskrachtige recepten, Lyme natuurlijk genezen, Ontgiften bij Lyme, Ziekte van lyme en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Medical Medium en vasten

  1. Ola, Girl!
    Ik eet ook heel healty!
    Ik vond het heel interessant om te lezen, En heel nuttig ,Girl!
    Die boel lijkt me interessant te lezen.
    ThnQ for Sharing! 😉
    Liefs, Miss B>💋

  2. Chantal's blog zegt:

    Dit is op Chantal 's blog herblogden reageerde:

    REBLOG NA AANLEIDING VAN JULLIE REACTIES OP DIT BLOG

  3. Maris zegt:

    Heb je enig idee of het dieet wel werkt voor andere ziektes als lyme ?

  4. ino zegt:

    Lees ook eens wat de Chinese medicine schrijft over rauw eten..er gaat een wereld voor je open..zo anders dan er vaak in het westen over wordt geschreven en zoooo doeltreffend! veel groeten, goeds en goede gezondheid!

    • Chantal's blog zegt:

      Dank voor de reactie. Ik weet weinig over de chinese voedingsadviezen, maar van Ayurvheda weet ik bijvoorbeeld wel dat ze geen rauwe groentes aanbevelen. Zo heeft iedere leer zijn eigen ideeen. De rauw food industrie is echter heel vernieuwend, maar werkt niet altijd voor iedereen.

Geef een reactie

