Ziekte van Lyme; Armoedeval dreigt voor chronische patiënten

Afgelopen woensdag 17 Maart j.l.publiceerde de Amsterdamse krant “het Parool” onderstaand artikel van mij!! Ik ben zeer tevreden dat het onderwerp zo breed uitgemeten in deze krant is gekomen! Dank je wel Parool!

“Lyme Awareness”, zoals wij patiënten dat onderling noemen, is erg belangrijk bij het vechten voor onze rechten als patiënten en het krijgen van erkenning voor deze aandoening. Voortdurend wordt deze ziekte onderkend en vooral omdat onze behandelingen vaak duur zijn en we deze grotendeels zelf moeten betalen, komen patiënten geld tekort en kunnen ze komen te vervallen in armoede en komen ze moeilijker tot genezing.”

“Lyme Awareness” is hard nodig, want de mensen begrijpen het  nog steeds niet. Vorige week vroeg iemand nog “Naar welk ziekenhuis ga je dan?” Notabene nadat ik het hele verhaal verteld had dat ik “uitbehandeld” verklaard ben en dat ik heel veel geld nodig heb om de behandelingen te betalen bij de natuurgeneeskundige.Blijkbaar dringt de werkelijkheid niet door. Dat is toch om horendol van te worden!”

 

Artikel Parool 16 Maart

Meer weten?

Je vindt het artikel terug op mijn blog: klik hier.

Of lees hier ook “Mijn verhaal”: klik hier en klik op wat er op de site te vinden is.

 

 

 

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Omgaan met chronische ziekte en beperkingen, Ziekte van lyme, Ziektes Algemeen en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Ziekte van Lyme; Armoedeval dreigt voor chronische patiënten

  1. shivatje zegt:

    Eigenlijk erg dat je moet vechten voor je rechten en plichten als je chronisch ziek bent.

    Aum Shanthi

  2. Letty zegt:

    Te gek joh! Echt super

  3. Pingback: Lente is in aantocht | Mijn leven met de chronische ziekte van Lyme

Geef een reactie

