Wat kan een patiënt zelf doen

Zelf ontzuren & versterken

1) Vitamine C & Sole :klik hier .

Neem elke dag 8-16 gram vitamine C en drink een oplossing van Sole op je nuchtere maag en voor het slapen gaan.

2) Lever reinigings kuur (twee daagse kuur Methode Andreas Moritz met een week voorbereidingstijd). Zie website:  klik hier.

Denk erom: deze reiniging doe je beter niet eenmalig. Het is aan te raden er net zolang mee door te gaan totdat er geen galstenen meer uit komen en dat kan zeker 12 maal zijn. Wil je hier meer over weten google dan eens op: gal-blaas- en leverreiniging of lees het gelijknamige boek van Andreas Moritz. Voorafgaand aan de reiniging is het ook aan te raden een (hoge) darmspoeling te doen.

3) Bitterzout (Epsom salt); oraal innemen of in bad.

Neem drie maal een glas water met 1 eetlepel bitterzout. Dit is laxerend.

Het is aan te raden bij een herx heimer reactie.

4) Neem kruiden de de lever versterken zoals; Carduus M, Chelidonium, Liv 52, Legaplex, of leverbitter ( deze laatste is te koop bij “de Kaardenshop”).

5) Ontzuur met een oplossing van appelazijn en water. Neem elke dag een glas op de nuchtere maag en voor het slapen gaan.

Drink iedere dag  2 glazen bietensap en wortelsap. Bietensap ondersteunt de lever.

6) Lichaam mineraliseren. Dit doe je al door Sole te maken en te drinken. De mineralen verbeteren de PH waarde van het lichaam.

7) Neem sauna baden of hete baden met bijvoorbeeld magnesium vlokken, Himalaya zout of klei. Net zolang tot het zweten doorbreekt.

Een magnesium bad is erg goed voor het ontspannen van de spieren en werkt pijn verlichtend.

Een bad neem je in het begin liefst drie keer per week, daarna 1 x per week.

Naar de sauna ga je alleen als het kan. Mijn ervaring is dat het in de sauna heerlijk is maar de dag(en) erna je toch heel moe kunt zijn. Dus neem kleine stapjes en ga eruit zodra je merkt dat het genoeg is. Streef naar twee sauna bezoeken per maand.

8) Sporten & bewegen is erg belangrijk! Niet alleen train je je lichaam in vorm te komen en te blijven, maar je maakt ook endorfines aan die je een gevoel van welbehagen zullen geven. Hierbij geldt ook; doe alleen wat je kan, maar rek ook eens je grenzen uit want je kunt soms meer dan je denkt.

Wil je sporten combineren met het huishouden klik dan hier: geintje

Zelf zwem ik in het warme water en vindt ik het fijn om wat yoga oefeningen te doen of fysio sport (fietsen, loopband, trampoline springen). Maar ook korte wandelingen maken en fietsen naar de winkel horen hierbij.

9) Amalgaam ontgiften.

Een tip van mij: drink gezuiverd water! Het beste hiervoor is Kangenwater.

Heb je nog tips of aanvullingen. Ik hoor het graag!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Lyme natuurlijk genezen, Omgaan met chronische ziekte en beperkingen, Verzamelcategorie, Ziekte van lyme en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Wat kan een patiënt zelf doen

  1. Michiel Bekius zegt:

    Hallo Chantal,
    Ik volg je blog regelmatig. Ik wil je bij deze bedanken voor je openheid. Vier maanden geleden kreeg ik te horen dat ik al 13 jaar de ziekte van Lyme heb. Sindsdien is er in mijn leven veel gebeurd. Ik heb zelf in de korte tijd dat ik bezig ben veel baat bij de Bio fotonen therapie en natuurlijk ontbreken de nodige supplementen niet. Spiritualiteit is in dit geval ook een rijkelijke aanvulling. Nu las ik jouw laatste bericht en daarin had je het over trampoline springen. Het gekke is dat ik laatst 1 van de boeken van David Wolff las en dit zelfde onderwerp tegenkwam. Kun jij mij iets meer vertellen over jouw bevindingen en waar je dit beoefent? Ik hoor het graag van je.

    Lotusgroet,

    Michiel Bekius

  2. Dag Michiel,

    Dank je wel voor jouw reactie.
    Allereerst is het fijn te horen dat je mijn blogs op prijs stelt en dat je er wat aan hebt.
    Daar ben ik blij om. Ik “spring” zelf geen trampoline; het is meer ‘bouncen’. Dat betekent dat ik op de trampoline sta en hele kleine sprongetjes maak de lucht in, zodat mijn tenen amper de trampoline verlaten. Hierbij houd ik mij vast aan de muur. In het verleden gebruikte ik de trampoline in de praktijk voor fysiotherapie. Momenteel kan ik daar niet meer terecht, verzekeringstechnisch is dat niet mogelijk op dt moment. Je kunt natuurlijk ook zelf een trampoline aanschaffen.
    Trampoline springen maakt je vrolijk; het maakt je innerlijke kind wakker 😉 en het schudt je lymfen. Daarnaast werk je aan je conditie en uithoudingsvermogen.
    Een goed werkend lymfesysteem is heel hard nodig voor het zuiveren van je lichaam. Door medicatie en weinig lichaamsbeweging kan dit wel eens vast komen te zitten en slechter gaan werken.
    De op- en neerwaartse bewegingen op de trampoline “schudden”de lymfen , waardoor deze weer geactiveerd worden beter te gaan werken.

    Een andere manier om je lymfen aan te zetten beter te gaan werken of om je lymfesysteem te ondersteunen is Lymfedrainage. Dat is weer een ander verhaal.
    Via de huisarts kan je hiervoor een verwijzing krijgen. Op mijn site heb ik daar ook een kort blog over geschreven.

  3. Michiel, zie ook: chantalvansundertdotcom.wordpress.com/2015/07/04/toxines-en-neurologische-ziekte

Geef een reactie

