Spullen ruilen voor mijn behandeling

Ik kon weer twee maal behandeld worden door mijn therapeut, ondanks dat mijn zorgverzekeraar niets meer vergoed. Ik ben aanvullend verzekerd, maar helaas ben ik al lang door mijn vergoedingen heen.

Ik heb privé-spullen geruild, die ik zelf op 1 van mijn reizen uit India eens heb meegenomen. Top! Ontvanger was er blij mee, en hier natuurlijk ook blij. De behandelingen tegen Lyme kosten handen vol geld. De spullen zijn een offer voor mijn gezondheid.

Daarnaast is ook de kogel is door de kerk; vandaag ben ik dan toch begonnen met prednison. De dosis is niet zo hoog..maar ik weet dat prednison en lyme niet samen gaan. Waarom dan toch begonnen?

  • Pijnstilling werkt niet afdoende.
  • Dosering is laag (2 x 5 mg).
  • Ik hou de ontstekingsklachten en dus vooral de pijn niet uit.
  • Voedingssupplementen tegen reuma werken langzaam of niet.
  • Ik word daarnaast behandeld met bio-resonantie en dat ondersteund.
  • Ik lette al veel op mijn voeding, maar nu nog meer.
  • Ik zet water- en koffieklysma’s (ontgiften).
  • Er is een risico bij ontstekingsklachten; nl gewrichtschade. Daar zit ik niet op te wachten.

Hopelijk helpt dit alles om een te grote terugval te voorkomen.

In het verleden heb ik al langdurig prednison genomen, en ik zou het daarna nooit meer nemen. Maar ik ben nu toch eraan begonnen. Ik ben er toen ook vanaf gekomen, dus die ervaring heb ik al en geeft uitzicht op een goede uitkomst.

Ik kom er zo ook achter dat er weinig alternatieven zijn voor prednison als je lyme hebt. Voedingssupplementen tegen reuma neem ik ook, ze werken langzaam. Ik heb oa. sculacia genomen en dat neem ik nu vier weken, zonder dat ik iets merk ervan. Je moet het zes weken volhouden maar intussen ben ik van therapeut veranderd en nu krijg ik Indiase kruiden tegen ontstekingen van mijn bio-resonantietherapeut. De bedoeling is dat de alternatieve behandelingen me gaan helpen, maar de pijn die ik heb is niet langer te harden dus daarom dat ik toch prednison neem. Daarbij wil dan zo snel mogelijk afbouwen met de prednison.

Er zijn altijd veel meningen, en ik heb de afgelopen maanden vele verschillende en waardevolle adviezen gekregen.. maar je moet toch je eigen kompas volgen.

Daarbij heeft de therapeut voedsel intoleranties bij mij gemeten en deze zijn verrassend te noemen. Veel van het voedsel waarvoor ik een intolerantie heb, kwam al niet voor in mijn dieet. Maar ik was verrast dat ik geen citrusvruchten mag eten, geen appels en geen amandelen.

Daarnaast werd gemeten dat het goed voor mij is om gerookte zalm te gaan eten, kabeljauw , forel en tonijn. Vis dus!

Intoleranties zijn tijdelijk en ik zal me uiteraard houden aan de voedingstips die ik wel en niet mag eten, totdat dat niet meer hoeft.

Wat ik absoluut niet mag eten:

  • citrusvruchten
  • varkensvlees (eet ik al niet)
  • melk (eet ik al niet)
  • yoghurt (eet ik al niet)
  • kaas (eet ik al niet)
  • bier (drink ik niet)
  • appels
  • komkommer
  • tomaten, aubergine, champignons, rode paprika
  • amandelen
  • suiker (eet ik al niet)
  • tarwe, spelt (eet ik niet)
  • schimmels (eet ik al niet)

 

Wat ik wel mag en zeer goed voor mij is: knoflook, tonijn, kabeljauw, forel, gerookte zalm, boekweit, druiven, olijfolie en rode linzen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Lyme natuurlijk genezen, Ziekte van lyme, Ziektes Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Spullen ruilen voor mijn behandeling

  1. shivatje zegt:

    Chantal soms kan je niet anders en moet je erbij neerleggen om toch een kleine dosis te nemen. Maar zoals je bezig bent zal je ook aanvoelen dat je minder met de pijn moet gaan vechten. En hopen dat de klachten natuurlijk weg blijven.
    Erg dat ik moet lezen dat je aan je plafond zit met je aanvullende verzekering. En dan zie je maar weer dat gezondheid soms veel geld vraagt waar geen rekening mee gehouden wordt.

    Aum Shanthi

    • Goedemorgen Shiva,

      Bedankt voor jouw reactie weer.Klopt en dat plafond had ik al lang bereikt..en niet alleen wat verzekering betreft. Toch moest ik het allemaal even uitzoeken of het eventueel anders kon via de natuurgeneeskunde, maar na gisteren voel ik ook dat ik er goed aan doe zo met een kleine dosis en nu kan ik mijn leven weer oppakken.
      De aanvullende verzekering vergoed bij lange na niet wat een Lyme patiënt nodig heeft, maar ik ben blij dat het zo ook kon.Ik heb intussen een nog betere aanvullende verzekering gekozen voor volgend jaar. Ik heb mij intussen ook in nieuwe methodes kunnen verdiepen zoals zelf klysma’s zetten, hierover later meer…Fijne dag Shiva!!

  2. shivatje zegt:

    Mooi dat ik kan lezen dat je weer je leven op kan pakken. Want dat is toch het belangrijkste als je met zoiets geconfronteerd wordt. Een beetje genieten mag toch altijd.
    Ook dat je bent gaan zoeken wat kan je doen wat kan ik er tegenover om toch nog een goede verzekering te nemen.
    Hier in België zit dat allemaal anders.

    Ook voor jou een fijne warme dag wens ik je toe

    Aum Shanthi

Geef een reactie

