Herx & Bartonella

Ik heb last van een herx, oftewel een verergeringsreactie van de klachten na het starten van een behandeling.

Enige tijd geleden vertelde ik al dat ik een nieuw middel inneem tegen voornamelijk Bartonella, namelijk “Banderol”.

Bartonella is een  co-infectie van de ziekte van Lyme, die ook wel bekend staat als de kattenkrabziekte waarop ik getest ben door de L.B.A. -therapeute. Ze stelde vast dat er momenteel respectievelijk minder Borrelia in mijn bloed aanwezig zou zijn als Bartonella.

Ik begon met de kuur en al gauw kreeg ik een verergeringsreactie of een heropleving van een plek boven de rechterknie. Dat is interessant want sinds ik vier jaar geleden met antibiotica ben behandeld tegen de ziekte van Lyme heb ik geen last meer gehad van deze plek, die zich als een “stille getuige” van “iets wat ooit is geweest” en als “een soort verdikking, kleurloos onder de huid had verstopt”.(Oei wat een zin :-)) Vier jaar geen last meer van gehad, tot een week of vijf geleden dan.

Ik herinner me als de dag van gisteren dat ik vijf jaar geleden in mijn bed lag en een prikje voelde. Toen ik keek zat er een bultje ter grootte van een speldenknop op mijn bovenbeen. Het leek heel onschuldig en kon van een mug zijn of een ander gemeen insect? Het bultje begon al snel te groeien en werd van bultje tot bult;daarna een plek en groeide uit tot een plak van tien centimeter breed die zeer heet aanvoelde en van kleur veranderde. Ik had nog nooit zoiets gezien. De huid verkleurde ook telkens. Was de plek eerst diep paars, daarna veranderde dat naar rood en soms naar een mix van die twee kleuren waardoor er patronen in de plak te zien waren van gevlekt blauw. Het was heel eng.

De plak werd dikker en deed pijn. In het ziekenhuis werd een huidbiops afgenomen  door de dermatoloog en de diagnose was: chronica atroficans passend bij Borrelia infectie. Omdat ik kort daarvoor met een korte antibioticakuur van twee weken tegen de ziekte van Lyme was behandeld,geheel volgens de C.B.O. richtlijnen, kreeg ik toen niet opnieuw een antibioticakuur.

Daarna, een jaar later pas, ben ik langdurig behandeld met antibiotica en kwam de plek tot rust en nu dit dus.

Het is erg pijnlijk. Ik heb last van een stijf been en de knie voelt heet aan. De plek verplaatst zich en het voelt aan als een onsteking. Ik ben al gestopt met de kuur en ook heb ik geprobeerd de kuur weer langzaam op te bouwen, maar het blijft moeilijk om door te bijten want het doet erg pijn. Ook mijn hersenen geven rare reacties en ik kan zomaar plots in tranen uitbarsten.

Maar toch ben ik verheugd, want het betekent volgens mij dat de druppels eindelijk iets gaan genezen dat ik al heel lang heb.

Dus moet ik doorbijten en doorgaan. En dat doe ik als volgt: mijn lymfen worden gedraineerd door de lymefedrainage therapeute en vanmiddag heb ik toch maar een acupunctuurbehandeling genomen tegen de pijn. Morgen misschien een sauna doen en meteen maar wat gluthatione bestellen om te ontgiften!? En vooral heel lief zijn tegen mijzelf en hopen dat het niet al te lang meer duurt.

Met “oilpulling” ben ik ook weer aan de slag gegaan en ik kreeg na twee weekjes griep. Dus daar ben ik ook maar weer even mee gestopt. Daarnaast heb ik nog een huidparasiet die zelfs na vele behandelingen met bio-resonatietherapie nog niet verdwenen is. Tegenwoordig smeer ik de plek in met pure teatree olie. Eens kijken hoelang de parasiet het nou nog vol gaat houden. Kortom; ik zit opnieuw in de lappenmand en moet weer kijken en opnieuw nadenken over welke behandelingen en welke doseringen ik moet doen. Het lijkt soms alsof je helemaal van voren af aan moet beginnen, maar vooruit, het komt allemaal wel goed uiteindelijk. Daar ga ik tenminste wel vanuit.

Hierbij deel ik nog mij laatste tekening. Het materiaal is pastel op papier. Het formaat is A5.Voor informatie over de tekening kunt u mij een bericht sturen.

twee harten

twee harten

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Lyme natuurlijk genezen en getagged met , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Herx & Bartonella

  1. Dit is op Chantal van Sundert herblogden reageerde:

    Een reblog; gisteren ontbrak de tekst en had het atikel alleen maar een titel; oeps foutje 😉

  2. shivatje zegt:

    Hopen maar dat het de goede richting uit mag gaan.
    Een foutje kan bij iedereen gebeuren. 😉

    Aum Shanthi

  3. Maar hoort niet zoveel pijn te doen eigenlijk, dus ik ben nu toch gestopt met de druppels

  4. Je moet een grens zien te trekken tussen over een grens heen gaan of niet, want de ziekte van lyme gaat gepaard met healingcrisissen en deze doen veel pijn.. Dit keer doet het te veel pijn, dus nu is mijn grens bereikt.

Geef een reactie

