Zomer 2015

Beste volgers , lieve lezers

Het is zomer 2015. Ik kom nauwelijks eraan toe een blog te schrijven.

Er zijn allemaal andere dingen die mijn aandacht vragen en met name mijn gezondheid. Ik heb genoeg om over te schrijven want ik heb een paar duidelijke veranderingen doorgevoerd waaronder drie behandelingen met colontherapie en daarvan heb ik profijt gehad.
Ik drink kangen water, neem leverbitter en ik heb een thee gevonden die mij lijkt te ondersteunen bij het bestrijden van Candida en Lyme. Bijzonder dus en hierover na de zomer meer! Ook heb ik last van ringworm, een fikse huidparasiet. Net als mij kat word ik behandeld met bio-resonantie therapie en ook hij heeft een huidparasiet, bacterie op de nieren en Borrelia. Nadat ik de colontherapie had gedaan ben ik gaan vasten en heb ik enkele aanpassingen in mijn dieet gedaan, die erop neer komen dat ik vooral niet veel meer met elkaar mix (geen groente en fruit door elkaar meer+ ook niet in sappen). Maar veelal simpele maaltijden neem. Allemaal om de darmen rustig te laten wennen aan het voedsel en om het beter te doen dan hiervoor. Mijn hang naar koffie is ook bijna helemaal weg, en dat komt door het Kangenwater en de zuiveringen die ik heb gedaan. Ik heb gewoon geen trek in iets vies, zeg maar.En dat is niet in de laatste reden omdat ik heb gezien wat allemaal uit de darmen kan komen bij zo´n spoeling.

Ik ben veel moe door de behandelingen en ik zoek naar de juiste balans van alles en ook merk ik dat ik nodig in mijn omgeving veranderen wil aanbrengen en kleine projectjes wil afronden.

Zo zoek ik al ruim drie jaar een begane grond woning en heb ondanks enkele woningen bezocht die ik graag zou bewonen, maar het mocht zo niet zijn.
Ik heb ook het idee dat mijn gidsen er “moedwillig” een stokje voor steken, alsof ze iets anders voor mij in petto hebben. Zo kwam ik bij een bezichtiging onbedoeld veel te laat terwijl als ik op tijd was geweest ik de woning geaccepteerd zou hebben en misschien wel gekregen had. Het mag dus niet baten. Ik heb zowat elke streek in de omgeving verkend op waar ik wonen wil, en ben op het punt dat ik het opgeef. Ik weet eenvoudigweg niet waarheen ik geleid wordt en waar ik bedoeld ben om te gaan wonen. Ik heb wel het vertrouwen dat het binnen nu en enkele maanden gaat gebeuren. Gemakkelijk vind ik het helemaal niet. Alleen al omdat het al zo lang duurt en het zoeken naar een woning veel energie kost.

Daarbij heb ik ook in de privé sfeer enkele vermoeiende dingen mee gemaakt waarvan ik mij afvraag of ik niet gewoon de foute keuze heb gemaakt. Foute keuzes bestaan alleen niet, het zijn telkens leermomenten.
Bovendien leiden foute keuzes, indirect naar succes omdat je beter weet wat je niet wilt. Soms wel vermoeiend omdat het veel tijd kost en vooral om ervaringen weer te verwerken en een plaats te geven.
Niets lijkt soms vanzelfsprekend en het “oude” wordt weer afgebroken en dan weet je nog niet wat het “nieuwe” gaat zijn.Volgens mij ben ik niet de enige die deze dingen meemaakt, maar is dat iets waarmee we allemaal collectief te maken hebben op dit moment op aarde. Het beste kun je kijken wat eruit geleerd is, dat is tenminste mijn ervaring.

MEDIUMSCHILDERIJ

Ik heb een groot medium schilderij gemaakt en naar enkele dagen er vaak naar gekeken te hebben heb ik duidelijk wat het beeld is.
Ik zie een benauwd mannengezicht,die in wurggreep gehouden wordt alsof het zijn laatste ademhaling is. Het gaat over iemand die zich zelf niet genoeg respecteert om uit een voor hem slechte situatie te stappen, omdat hij dat niet kan.
Hij weet het ook en hij accepteert dat deze situatie hem de adem beneemt. Het is iets van “vroeger” dat hem belemmert gezonde keuzes te maken.
Het is jammer dat hij dat niet doet, maar zichzelf respecteren in zijn onkunde is zeker ook een goede stap. Als je niet uit een bepaalde situatie kunt stappen, weet dan in elk geval wat het met je doet en geef dat ook toe. Dan ben je toch op de goede weg, want die stap kun je dan vroeger of later misschien wel nemen.
Het schilderij bestaat uit warme tinten goud, koper, bruin en rood.

De afbeelding is gemaakt van bijenwas (geschilderd met een heet strijkijzer) en de afmetingen zijn:lengte 115cm x breedte 75 cm.

Benarde positie

 

De titel van het schilderij is “Benarde positie”. Zijn gids en begeleider staat achter hem. Ook is er een vrouw te zien , rechtsboven in het schilderij. Iemand “van boven” die bij hem is.

Er is een zeer krachtig symbool in dit schilderij; dat is de hand en dat uit de hand de verf druipt, alsof er bloed uit komt. Het kost hem allemaal bloed , zweet en tranen, bij wijze van spreken. Toch is er veel ondersteuning van boven, niet alleen te zien aan de gidsen die erbij zijn maar ook aan de positieve kleuren en lichtbolletjes in allerlei kleuren afgebeeld, te zien.Het geeft dit hele zware thema ook weer iets van liefelijkheid. Ik zou bijna denken dat het schilderij de naam “Genade” mag hebben.

Natuurlijk hoor ik graag wat jullie “lezen” in het schilderij.

Dat vind ik altijd mooi en heel leuk.

Heb je vragen over het schilderij of wil je iets weten over mijn “mediumschilderijen”, laat het dan weten.

 
Het schilderij is ook te koop.
Meer mediumschilderijen en hun boodschappen kun je vinden als je zoekt op “kunst met een boodschap” op deze website. Wil je geen blog van mij meer missen, die in de regel, elke maand verschijnen; schrijf je dan in voor de maillijst via de knop op deze site. Ook kun je je inschrijven voor mijn persoonlijke nieuwsbrief via ; c.sundert at upcmail. nl. Hierdoor ontvang je de nieuwsbrief in jouw  mailbox.

 
Natuurlijk kun je ook mijn facebookpagina liken via de knop op deze website.

Mooie Zomer gewenst
Ik wens iedereen nog een mooie zomer met veel warmte en af en toe wat afkoeling; kortom  mooie dagen toegewenst.

Tot de volgende keer.

Liefs, Chantal

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst met een boodschap, Verzamelcategorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Zomer 2015

  1. shivatje zegt:

    Een gevoelsmatig schilderij zou ik zeggen. Van pijnlijke momenten naar het deurtje dat opengaat.
    Genade is eigenlijk het juiste woord vind ik zelf.

    Aum Shanthi

  2. Genade..prachtige naam voor dit schilderij. En mooie aanvulling Shivaatje.
    Dank voor de bevestiging.

    Als je het goed vindt neem ik die paar zinnen van jou mee in de beschrijving van het schilderij.

Geef een reactie

