Dr. Richard Horowitz doet oproep over de ziekte van Lyme

Het lijkt aan veel mensen; vrienden, bekenden en vooral instanties, voorbij te gaan, maar ik lijd, samen met duizenden andere mensen aan neuro – psychiatrische klachten door de ziekte van Lyme.

Klachten die niet overgaan door gesprekstherapie. Klachten  die steeds wisselende stemmingen veroorzaken, depressie, autisme en psychoses.

Ik ben geen psychiatrische patient, want deze klachten worden veroorzaakt door de ziekte van Lyme.

Dr. Horowitz behandeld ruim 27 jaar Lymepatienten in de USA.
In zijn boek “Why can’t I get better?” beschrijft hij de behandeling van Lyme patienten in zijn praktijk en de ontdekkingen die hij heeft gedaan en vooral hoe hij in zijn patienten blijft geloven en hun blijft helpen.

Chronische ziekten hebben vaak onverwerkte trauma’s ten grondslag en hiernaar moet ook gekeken worden, maar met de bacterie in je hoofd kun je je eigen emoties en gevoelens die elk moment weer omslaan niet meer vertrouwen. In feite weet je hierdoor niet meer wie je bent, wat het lastig maakt om nog aan trauma’s te werken. Het lijkt niet samen te kunnen gaan, therapie en neuro-psychiatrische klachten. Wel lijkt therapie met name nuttig om te leren omgaan met deze klachten, maar dan moet de therapeut wel op de hoogte zijn van de oorzaak hiervan, n.l. de ziekte van Lyme.

Daarnaast is een overbelasting van je totale  systeem op het moment van het ontstaan van de ziekte vaak de oorzaak voor het ontstaan van chronische ziekte. De ziekte gaf je de tijd en gelegenheid jezelf onder ogen te zien waardoor je je lessen al wel hebt geleerd maar waardoor je systeem onherstelbare schade heeft geleden en dus zou je kunnen denken dat therapie al helemaal niet meer werkt.

Er zijn echter optimisten die denken dat alles genezen kan, zelfs herstel van kraakbeen  aan de polsen of restsschade in de hersenen opgelopen door de spirocheet. Zo was ik zelf vroeger ook, voordat ik dit kreeg en ik  denk dat die mensen er ook moeten  zijn. Ik noem mezelf zoals ik toen was een naieve optimist.

Maar ik betwijfel of het echt kan; niet alles kan herstellen en als het wel zo is: fantastisch!!We hebben allemaal wel eens gehoord van wonderbaarlijke genezingen, dus het bestaat zeker. Laat het me dan weten, ik ben de eerste die het horen wil.

Please share this movie.

We hebben hulp nodig en goede dokters die achter ons gaan staan!

Zie hier de oproep van Lyme arts Dr. Horowitz :” href=”http://m.youtube.com/watch?v=xYMezkigMWk“>

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Healing lyme healing your trauma, Omgaan met chronische ziekte en beperkingen, Ziekte van lyme. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

