Chronische Lyme in beeld

Ik ga vandaag de chronische ziekte van Lyme eens van de andere kant laten zien.

Hiermee wil ik de momenten tonen waarop ik mij niet graag laat zien in het openbaar.

Dit zijn de momenten waarop ik niet kan lachen, niet kan bloggen, geen beslissingen kan maken of boodschappen kan gaan doen. Dat zijn de momenten waarop je mij niet moet vragen wat /hoe ik over iets denk en ook niet tegen komt op de markt want dan kan ik geen zinnig woord uit brengen. Ik ga dan ook niet op de fiets maar ik blijf binnen verstoken van gezelschap, behalve dat van mij kat 🙂 die nu dus ook de ziekte van Lyme heeft.

Dit is niet om medelijden te wekken, maar om een realistisch beeld te laten zien van de klachten.

portret Chantal 046IMG_0990IMG_0798IMG_1128

De kat met Lyme Borreliose (foto).

IMG_0963

Vaak draag ik een donkere zonnebril tegen het licht. De zonnebril beschermd mijn ogen tegen extra vermoeidheid, omdat ik niet steeds mijn ogen hoef dicht te knijpen tegen het licht wat vermoeiend is.

Snapshot_20150509_121846
De zonnebril is zo donker zodat je mijn ogen niet kunt zien, wat een grappige bijkomstigheid heeft want zo kan ik mij verstoppen.

Ook voel ik mij met bril onbedoeld een soort van “hipster”, maar dat vindt ik niet erg. De bril past wel bij mij.

En dan heb ik het nog niet gehad over de keertjes dat ik op bed lig te slapen overdag met de gordijnen dicht. De keertjes dat de afwas blijft staan. Het achterstallige onderhoud aan mijn woning dat nodig moet worden ingehaald.Het strakke schema, dat ik aanhoudt, van op tijd naar bed en op tijd weer op. Het twee maal per week zwemmen als uitstapje en conditie-onderhoud en niet te vergeten mijn polsbraces. (Foto komt).

Kort geleden heb ik een aanvraag voor een scootmobiel gedaan, maar dit werd afgewezen. Nu heb ik opnieuw een aanvraag voor een driewieler gedaan. Hopelijk wordt dit gehonoreerd. Of een ander wagentje waarmee ik mij kan verplaatsten , zou ook een oplossing zijn.

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Omgaan met chronische ziekte en beperkingen, Ziekte van lyme en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Chronische Lyme in beeld

  1. Het is goed dat je ook deze kant laat zien.

Geef een reactie

