Huisdieren met de ziekte van Lyme

Vanochtend is door de natuurgeneeskundige vastgesteld dat mijn huisdier ook de ziekte van Lyme heeft.

recent 003

Dat vermoedde ik al heel lang maar het moest uiteindelijk wachten op het juiste moment om het ook te laten constateren op de juiste manier.

Daaraan voorafgaand was ik al met hem bij de reguliere dierenarts geweest en daar kregen ze met veel moeite het bloed afgenomen van de kat. Het stolde al eer het in de spuit kwam.

Dat kwam wel goed maar de dierenarts heeft wel vier pogingen gedaan voordat ze uiteindelijk bloed in het spuitje had. Wat na het vierde spuitje uiteindelijk wel lukte.
Toen was ik al erg gealarmeerd. “Mijn kat heeft ook de ziekte van Lyme” , dacht ik meteen. De dierenarts zei dat de testen voor Lyme niets zouden uitwijzen en ook vertelde ze dat katten niet vaak besmet raken. Omdat ze veelvuldig  zelf hun vitamine c aanmaken lopen ze veel minder kans op een besmetting dan een mens.
De uitslag van de normale bloedtesten was ook inderdaad slecht. Mijn kat was gezond, en er was niets in zijn bloed gevonden.
Omdat we dachten dat de testen voor de ziekte van Lyme ook geen uitkomst zouden bieden hebben we deze niet gedaan. Dat bespaarde ons weer geld en moeite.

Ook bij de bio-resonantie therapeut voor dieren is dat een opvatting dat katten niet zo snel de ziekte van Lyme hebben. Maar dat bleek dus helaas wel zo te zijn vanochtend.

Wat ik aan mij kat zie aan klachten is;

– snelle bloedstolling
– wisselende stemmingen en hoge mate van geïrriteerdheid, met soms gekke buien en sprongen maken
– hij heeft ook last van niergruis
– roos op de vacht vanwege een parasitaire besmetting op de nieren
– wisselende ontlasting vaak geobstipeerd
– weinig trek en afvallen
– heel veel drinken
– overmatig wassen
– moe en lusteloos
– snel angstig

Vandaag is hij daarom behandeld met bio-resonantie therapie. Dus nu gaan we voortaan samen naar de praktijk.
Kat in het bakkie en op stap samen. Nou ja makkelijker gezegd dan gedaan, als je een beperking hebt aan de polsen en jouw kat 6 kilo weegt;-).

Ik ontgift de kat met een oplossing van chlorophyl vele malen verdunt in water, dat ik toedien in een spuitje. De behandelingen kosten wel weer geld. Daarom zoek ik naar een middel waarmee ik de kat kan behandelen. Zijn er tips hiervoor?

Mocht u een vermoeden hebben dat u huisdier ook besmet is en bent u daarom op zoek naar een praktjk waar ze dieren behandelen dan heb ik hier wat adressen voor u.

* http://www.centrumoase.nl

* Dierenarts aan de Coeshoeck in Emmeloord.

* Eric Laarakker “Den Hoeck” telefoon 030-2961462, info@holistischdierenarts.nl

* Martine Sira, Uffelte http://www.cvig.nl

  • Praktijk voor natuurgeneeskunde “Jan de Vries” bio-resonantie. Den Ilp 153 a (Noord-Holland). Telefoon: 020-4822470.

Mocht er wat aan de hand zijn met u huisdier dan kunnen ze dat daar onderzoeken en behandelen. Ik hoor graag van u of u huisdier ook een besmetting heeft en waardoor dat is gekomen volgens u.

IMG_0963

Volgens mij komt mijn kat eraan doordat hij wel eens in een onbewaakt moment uit de wc-pot heeft gedronken. Ook het doucheputje leegdrinken is een hobby van hem en daar heb ik niet genoeg op gelet dat hij daar niet uit kan drinken. Op een heleboel andere manieren kan de kat besmet zijn geraakt, bijvoorbeeld door het dozijn kusjes die hij elke dag krijgt, maar de bovenste twee lijken me de meest voor de hand liggende. Wees dus alert op uw kat of hond als u of een huisgenoot de ziekte van Lyme heeft.

Ter preventie  en behandeling kun je je kat of hond of paard kokosolie geven. Niet alle dieren vinden het (meteen) lekker, maar je kunt het onder het eten prakken dat ze lekker vinden. Een kat of hond mag tot 100 ml per dag eten hiervan.

Veel succes met de info.
Met dank aan “Stichting Tekenbeetziekte” voor de informatie van de adressen.

Alles van dit blog mag worden gedeeld, mits u er de naam van de auteur, mijn naam, erbij vermeld en een link naar mijn blog. Bedankt voor de medewerking.

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Lyme natuurlijk genezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

