Citroenschillen eten

Je leest het goed: dit artikel gaat over citroenschil.

Tegenwoordig maak ik elke ochtend een drankje van geperste citroen en daar doe ik warm water bij. Dit drink ik op voordat ik ga ontbijten.

De ochtend beginnen met sap van een citroen en water heeft vele gezondheidsvoordelen, waaronder het alkaliseren van het lichaam (tegengaan van verzuren). Dit is heel belangrijk voor een lyme patient.

Nu koop ik altijd biologische citroenen en zodoende ben ik mij gaan afvragen wat ik met de schil doen kan.Toen ik op google ging kijken kwam ik allerlei mogelijkheden tegen om de schil te gebruiken en zag ik o.a. dat het maken van een kopje citroenschilthee wonderbaarlijke geneeskracht had bij eczeem en bij het tegengaan van grijs haar. Deze vrouw verteld o.a. dat ze jarenlang citroenschil heeft weggegooid en dat juist in de schil de meeste vitamines zitten! Zonde om weg te gooien dus.

Zie hier het  engelstalige filmpje: 

 

De thee was lekker maar nu heb ik een slowjuicer waamee ik dagelijks sappen maak en de citroenschil doe ik tegenwoordig gewoon bij de andere groentes en fruit in de slowjuicer. Waarom niet, dacht ik. Gevaarlijk kan het niet zijn.

Heerlijk vind ik het. Echt bijzonder van smaak een heuse  oppepper en de schil is dus nog geneeskrachtiger dan het sap van de citroen en erg anti-bacterieel.

De citroenschil is bitter van smaak en dat voegt een extra smaak toe. De smaak bitter is bovendien niet een algemeen “lekkere” smaak maar eten dat bitter smaakt is wel heel belangrijk voor ons lichaam, met name voor de reiniging van de lever. Probeer het zelf eens. En als je geen slowjuicer hebt; citroenschil kan je dus ook door je smoothie doen.

Het is goed dat je ervoor zorgt dat het een biologische citroen is en natuurlijk moet je de citroenschil altijd eerst afwassen. Van een bespoten citroen zou ik zelf geen sap maken, maar je kan deze ook wel schoonmaken met bicarbonaat en een sponsje.

Natuurlijk kun je deze zomer ook proberen om zelf citroenen te kweken. Hoe je dat kunt doen, daar ga ik het misschien als het mij zelf gelukt is.

Fijne dag…en tot de volgende keer. Tip: bekijk het filmpje! Het is zeer de moeite waard!

P.s. een lekkere combi vind ik deze waspeen, citroen schil van 1 citroen, 1 appel en zuurkool.

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Geneeskrachtige recepten, Lyme natuurlijk genezen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

