Lieve mensen

Volgers en bezoekers aan mijn blog.

Ik schrijf niet zoveel meer op het moment over voeding. Vandaag wil ik wel graag vertellen welke voeding ik wel neem en wat deze voedig voor mij gedaan heeft.

Voor de records ; ik heb al heel lang last van een stevige candida en word hiervoor ook behandeld door een bioresonantie-therapeut.

Wat deze candida infectie betreft : ondanks dat ik geen suiker eet, geen (wit)brood, zuivel,  en vaak helemaal geen brood eet.

Maar wel veel groente, fruit, rijst en kruidenthee tot me neem. Wijn en alcohol laat staan.

Elke dag een kopje koffie drink (niet goed). Is het nog niet weg.

Mijn huidige dieet bestaat uit veel water drinken. Vaak probeer ik wat vroeger op te staan en dan drink ik een halve uitgeperstte citroen met water en een theelepeltje *baking soda (*niet langer dan twee weken achter elkaar doen).

Daarna drink ik nog twee tot drie glazen gekookt warm water. Hierna wacht ik een half uur en dan ga ik aan het ontbijt.

Mijn ontbijt bestaat eigenlijk al ruim een half jaar  lang uit havermout pap die ik aanvul met noten en zaden of superfoods. In ieder geval doe ik standaard gemalen lijnzaad doorheen en krenten.  De pap kook ik in de ochtend met water en als deze klaar is doe ik er een lepel kokosolie doorheen of een scheut lijnzaadolie. Ook een banaan of appel doe ik er wel doorheen.

De havermoutvlokken laat ik een nachtje in het water staan. Dus deze zet ik een avond van tevoren al in de week. Dit heeft te maken met een gezonde stof die alleen vrij komt als de havermout in de week staat.Ook doe ik er wel eens een lepel room doorheen (’s ochtends).

Voor mijn nieren die ik vaak voel, drink ik veel zoethout thee.

Om te ontgiften na een behandeling, maar zo wie zo altijd drink ik zoveel mogelijk kraanwater. Ik heb geen filter, maar als je daar het geld voor hebt dan zou ik je dat zeker aanbevelen.

Mijn middagmaal bestaat vaak uit een salade of nog liever een gekookte maaltijd met veel groente en ook wel bruine biologische rijst.

Elke dag maak ik een sapje van gember, rode bieten en appel. Dit is zeer gezond en lekker. Vaak doe ik er ook zuurkool bij.

’s Avonds eet ik ook weer groente en rijst. Of groente en mungbonen of linzen.

Toen ik net behandeld was met veel anti-biotica en ook nog eens twee jaar reuma medicatie kreeg ben ik met behulp van voornamelijk ontgiften met water en chlorofyl en door het drinken van heel veel groentensappen (zelf) persen zover kunnen komen dat de reuma medicatie niet meer nodig was en de reuma zelfs verdween.

Hierbij wil ik nog zeggen dat het niet ideaal is hoe ik eet maar voor mijn portemonee is het wat ik kan doen.  Had ik meer geld dan zou ik nog gezonder eten.

Mijn medicatie op dit moment betreft nog steeds Artemisia korrels, die ik gekregen heb bij mijn homeopatische huisarts. Daarnaast neem ik supplementen zoals vitamine  D3 en tegenwoordig neem ik ook een kuur pro biotica.

Omdat kefirdrank erg gezond is maar gevoed wordt door suikers uit gedroogde vijgen, ben ik daarmee moeten stoppen. Maar zodra de Candida genezen is, zal ik daar weer mee beginnen.

Ook neem ik heel vaak een thee van kurkuma en gebruik deze gele poeder uit India vrijwel elke dag bij mijn maaltijden. Als ik behoefte voel aan extra magnesium drink ik cacaopoeder opgelost in heet water.
Ook brandnetelthee is gezond en reinigend.

Knoflook, uien, tomaten, wortel & verse gember, liggen altijd klaar in mijn keuken en doen goed werk.

De citroensapkuur die ik in de ochtend doe zorgt voor dagelijkse vitamine C, maar als je genoeg geld hebt is het raadzaam een goede vitamine C kuur te bestellen.

Wat dit jaar scheelt is ik een voortreffelijke verzekering heb van een aanbieder die voornamelijk vergoedingen in de alternatieve sector vergoed en hierdoor kan ik meer behandelingen krijgen dan voorgaande jaren. en dat scheelt een hoop en geeft me veel rust. Over mijn behandelingen en wat er behandeld wordt zal ik een andere keer bloggen.

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Lyme natuurlijk genezen, Ziekte van lyme en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Lieve mensen

  1. shivatje zegt:

    Sterkte en er blijven voor gaan Chantal.

    Aum Shanthi

Geef een reactie

