The man from afar

maak nooit kunst onstaanskunst 012

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Verzamelcategorie. Bookmark de permalink .

22 reacties op The man from afar

  1. shivatje zegt:

    Dit vind ik een mooie maar wel een zwaar om aan te voelen.

    Aum Shanthi

  2. Bedankt! Hij is apart en mooi van kleur…het is ook wel iemand met een Lyme hoofd…een hoofd waarin de bedrading los zit en dat altijd vanachter een mistgordijn moet kijken. Helaas is dat ook zo bij lyme.

    • shivatje zegt:

      Kon het niet laten voor het even uit te vergroten. Je wekte mijn nieuwsgierigheid.
      Nu wat me heel hard opvalt is de diepte en ja nu je schrijven erbij is kan ik me er wel het nodige bij aanvoelen. Ook zie ik in het rood twee hangende benen en daar stond ik echt van versteld als ik het vergroot zag.
      Chantal bedankt en ik denk dat je weer een mooi stukje gemaakt het voor een persoon.

      Aum Shanthi

  3. Marianne zegt:

    Eerlijk gezegd vond ik de vorige mooier. Deze voelt zwaarmoedig en somber aan. Alsof er een soort ”luchtbel” om een persoon heen zit die vastzit in zichzelf en opgesloten heeft.

  4. Ja die benen die er zo bij bungelen…!

    • shivatje zegt:

      Yep en daar viel mijn oog op.
      En kan ik nu ook mijn eerste schrijven plaatsen voor mezelf.

      Chantal bedankt om dit te delen en er toch prachtige woorden aan te geven.

      Aum Shanthi

  5. Getver..ik heb dit op mijn zolderkamertje gemaakt…straks heeft zich daar iemand verhangen 🙂

  6. Het zijn volgens mij damesbenen…ze lijken op de benen van een paspop…hmm

    • shivatje zegt:

      Dat zou kunnen ook het litteken op het been een wolk met een streepje erdoor vind ik dan juist weer iets dat tot nadenken zet.
      Chantal jouw schilderen hebben me altijd aan het denken gezet en dit is er weer zo een. Als je diep gaat kijken en voelen haal je er veel uit.

      Aum Shanthi

  7. Er is altijd veel te zien. Daarom ben ik er ook zo diep dankbaar voor echt complimenten aan mijn gidsen.

    • shivatje zegt:

      Daar mag je dankbaar voor zijn. Maar ook voor de persoon daar je het voor maakt.
      Alleen is het gewoon hoe bekijkt iemand het doek of de schildering. En ik ga soms heel diep vanuit mijn gevoel zoeken.

      Aum Shanthi

  8. @ Marianne…het vorige schilderij spreekt mij qua schoonheid ook meer an.

    • Marianne zegt:

      Chantal het gaat niet alleen om de schoonheid van kleuren, wel het gevoel erbij die belangrijk is. Een zwaar diep in de put zittend persoon in een glazen omhulsel van een cycloon die om hem heen raast. Kan daar niet lang naar kijken, gelukkig hoeft dat ook niet omdat het niet voor mij bestemd is 🙂

      Zelf teken en schilder ik ook, dan wel portretten en landschappen.

  9. Ik heb dit niet voor iemand in het bijzonder gemaakt..ik wacht af totdat ik weet wat de boodschap is……aar ben al heel wat dichterbij gekomen na deze middag :-)..evt de zolderkamer daar hangt altijd wat.Fijne avond.

  10. Marianne zegt:

    Het hoeft niet altijd speciaal gemaakt te zijn voor iemand. Toch heeft er wel een persoon mee te maken. Het inzicht zal zeker nog komen, zeker met zoveel visies 😉 Fijne avond.

    • shivatje zegt:

      Wat fijn is en dat lees je weer mooi hier het delen van elkaar mening en zo tot bepaalde inzichten komen.

      Chantal je schrijft door deze middag is er heel wat dichterbij gekomen. Maar ik denk zelf als je de schilderij aan het maken was en je voelt je penseel over het doek gaan dat je al de energie van iemand voelt die jou in je doen helpt.

      En als ik dit dan weer schrijf voel ik de diepte in je schilderij de zeer donkere kleuren die op een moment helderheid brengen. Zoals het spreekwoord zegt. Het brengt licht uit het duister.
      En die benen met dat teken daar blijf ik bij stil staan. Als je zo op je zolder dingen aanvoelt zie ik nu ook in hoe diep je soms voelt maar dat de zee de verlichting brengt in lichaam en geest.

      Chantal nogmaals en ik waardeer het ten zeerste bedankt om hier samen over te praten en het te delen.

      Aum Shanthi

  11. Misschien is het iemand die van ver naar mij kijkt…the man from afar..vanachter het glas, een gluurder nog wel;-). Wie weet.

Geef een reactie

