Lyme en trauma

Om van de ziekte van lyme te genezen is het blijkbaar niet voldoende om alleen de bacterie aan te pakken.

Ik schreef al een keer op mijn oude blog over het ondermijnende effect van trauma’s op je immuunsysteem.

Veel mensen denken daar liever niet teveel aan, maar de vraag is waarom men niet beter wordt na jaren van behandeling en vernietigen van de bacterie alleen. Ook de juiste voeding , natuurlijke therapieën en supplementen helpen niet afdoende.

Ik wil naar alles kijken. Daarom heb ik al eens gezegd dat genieten van de dingen die je doet erg belangrijk is. Ga sporten en toen ik dat nog niet kon,  bouwde ik dat heel erg  langzaam op. Ik heb ook nog nooit mijn fiets laten staan, wat niet inhoudt dat er geen tijden waren dat fietsen bijna niet kon. Praat daarnaast niet alleen over de ziekte , zoek perspectieven in het leven in deze situatie die het leven met lyme de moeite waard maken.

Om terug te komen op het thema trauma heb ik vorig jaar een aantal therapeutische sessies genomen. Niet met heel veel resultaat maar ik heb zowat alle mogelijke trauma’s  uit dit leven tegen het licht gehouden.

Dit jaar ben ik het nieuwe jaar begonnen met het behandelen van mijn chakra’s die in disbalans zijn. Ze worden behandeld middels bio -resonantie therapie. Veel tranen kwamen er los na de eerste behandeling en dat ging ook over trauma’s die ik gewoonweg “vergeten” ben. En nog een beetje over het verwerken van trauma’s opgelopen door de ziekte zelf. Door wat je er allemaal door meemaakt. Dokters die je niet geloven en je klein doen voelen en soms ben je kompleet overgeleverd geweest aan hun oordeel en handelen.  Soms heb je je zelf in volvertrouwen aan hun behandeling overgegeven en werd dat vertrouwen beschadigd. De teleurstellingen, de wanhoop de eenzaamheid . Je bent er sterker van geworden en wijzer, maar niet zonder schade en schande. Met wie kan je hierover praten? Soms kunnen vrienden je wel een luisterend oor bieden, maar niemand staat precies in jouw schoenen.

Ik zelf zat afgelopen week tegenover een reumatologe die door de rechtbank was aangwezen voor een rechtszaak die ik voer.  De reumatologe is aangewezen door de rechtbank maar kan ze onafhankelijk advies uit te brengen over de diagnose die ik probeer te bewijzen, als ze betrokken was bij de diagnosticering van een andere ziekte ? Deze dame bleek mij  al te kennen omdat ze betrokken was bij de diagnose die ik in 2011 gekregen had en ik kan dus niet zeggen dat ze geheel onafhankelijk was. Ik heb daardoor wel vervelende gevoelens die me ook weer een aantal dagen bezig houden. Natuurlijk zal ik dit aan mijn advocaat voorleggen, maar wat mij opvalt zijn is de frustratie die ik erbij heb: ik wil er nu eindelijk wel eens klaar mee zijn deze rechtszaak. Het gaat om misstanden die begonnen zijn in 2011 en de mensen die erbij betrokken zijn hebben nog steeds dezelfde plank voor hun hoofd.

Dus daarom dat ik weet dat je emotionele verwerking belangrijk is. Vandaar de chakra therapie en vandaar ook dat ik binnekort een afspraak heb met een bijzonder man die trauma’s heelt uit het verleden en zelfs uit vorige levens.

Hij meent dat de ziel van lyme patienten stuk is gemaakt. De ziel , zo stelt hij is als een harde schijf waarop bestanden staan. Is je schijf overvol en komt daar teveel op, dan kan hij wel eens stuk gaan of heeft hij een upload nodig.

Lyme komt niet alleen door een tekenbeet. Er komt zoveel meer bij kijken. Waarom loopt de een wel een besmetting op en de ander niet.

Kan dat aan je overvolle harde schijf liggen. Je ziel die overbeladen is, misschien niet eens door trauma’s uit dit leven maar door trauma’s waarmee je in dit leven gekomen bent? Ja, dat kan. Ik ben ervan overtuigd dat dit kan.

Waarom sommigen blijven zeggen die “rotziekte’ begrijp ik zeker wel maar daar mee kijkt men misschien niet ver genoeg.

Ik ben dan ook heel benieuwd naar de sessie met deze man. Zijn naam is Stef Freriks en hij heeft een eigen website.

Ook wil ik verhuizen en in de frisse lucht gaan wonen. Minder electro smog toelaten in mijn leven en natuurlijker gaan leven en wat zou dat mooi zijn, een heel klein kruiden en groententuintje staat daarbij op mijn verlanglijst :-).

*Alles van dit blog mag gedeeld worden mits er een link naar mijn blog bij staat en u er de naam van de auteur, mijn naam, Chantal van Sundert, bij vermeld.

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Lyme natuurlijk genezen, Omgaan met chronische ziekte en beperkingen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

