Verontrustend bericht uit dagblad `de Telegraaf`´ uit 2013

Telegraaf februari 2013

Vorig jaar alweer las ik in de telegraaf het bericht van over de ziekte van Lyme van mijnheer Smit uit Volendam.

` Mijn moeder is nu ruim twee jaar doodziek en ondanks dat drie verschillende alternatieve instanties hebben geconstateerd dat zij de ziekte van Lyme heeft (levend bloed analyse) wordt dit behoorlijk arrogant en glimlachend terzijde geschoven zonder zelf met een diagnose te komen.
Ondertussen wordt zij nu, net als duizenden andere slachtoffers, psychiatrisch behandeld, langzaamaan wegglijdend. Het is toch wel vreemd te noemen, dat ze in het Radboud-ziekenhuis, het enige ziekenhuis waar ze serieus diagnose kunnen stellen, een ware Lyme-epidemie hebben, en daarom een opnamestop hebben. En in andere ziekenhuizen ontkennen ze het bestaan ervan.
Het wordt tijd dat er voor deze vreselijke ziekte de noodklok wordt geluid.`
Jaap Smit, Volendam

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Ziekte van lyme en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Verontrustend bericht uit dagblad `de Telegraaf`´ uit 2013

  1. shivatje zegt:

    Toch erg eigenlijk dat men zo tegen een grote zee moet vechten met deze ziekte. En dan al in eerste instantie om een goede begin diagnose te krijgen. In de meeste gevallen gaan in eerste instantie niet de link leggen naar dat ene kleine beestje dat zoveel leed kan aanrichten op termijn.

  2. Nee dat doen ze niet. Sterker nog toen ik onlangs bij de neuroloog kwam en deez ernstige neurologische klachten vasttselde liet hij mij opnieuw op lyme onderzoeken met dezelfde testen als altijd en weer werd niets gevonden. Hierover was hij zo verbaasd en toen ik ZEI DAT IK DE ZIEKTE VAN LYME HEB AL RUIM 7 JAAR Ontkende hij dat stellig. Maar hij was wel erg ongerust wat het dan wel was. Nu gaat hij in elk geval een psycho neurologische test uitvoeren zodat de beperkingen vast gesteld kunnen worden en dat is in ieder geval iets waarmee ik bij de uitkeringsinstanties kan aankomen…het is een lange weg Shiva..en ik heb het al heel vaak gezegd een onmenselijke weg….velen kunnen dit gevecht niet erbij hebben.

    • shivatje zegt:

      Ik begrijp het dat het de zwaarste weg is die iemand maar kan bewandelen. Alleen omdat je eigenlijk in het probleem niet gehoord wordt en dat door de ziekte heel veel stuk gaat. Niet alleen je eigen lichaam je sociaal leven je werk noem maar op. En ja dan kom je soms tot op een moment om het gevecht gewoon te stoppen.
      Zelf vind ik het erg zowel artsen als psychologen of andere instanties die gewoon het niet willen inzien.

      Chantal blijf vechten voor je rechten en voor jezelf.

  3. Ja Shiva, gelukkig zijn er nu wel andere diagnoses die gesteld zijn…ik word er maar mooi mee weggezet i.p.v. de juiste diagnose te krijgen. Ptst, evenwichtstoornis, ziekte van Stills, steunkousen 😉 etc…maar het geeft de burger weer moed dat er toch oplossingen zijn gekomen. 2014 was een zeer zwaar jaar maar 2015 gaat nu heel anders worden…en ik moet ook niet vergeten..door de ziekte zijn er zoveel dingen waarvoor ik dankbaar ben geworden die ik vroeger niet zag. Ik ben gewoon een heel blij mens.

  4. shivatje zegt:

    Wat mooi om zoiets positiefs te lezen. En zo merk je maar weer iets negatiefs kan ook iets mooi brengen, en een prachtig iemand daar twijfel ik zeker niet aan. Dat ben je met een grote doorzettingsvermogen.

Geef een reactie

