Opnieuw zelfmoord jonge lyme-patiënte

Wederom heeft een lyme – patiënte zich van het leven beroofd. Dat is de zesde zelfmoord onder  lyme-patiënten in het afgelopen jaar. Deze jonge vrouw Xandra (19 jaar) heeft een you tube filmpje gemaakt dat ik hieronder plaatsen zal. Ze legt uit waarom ze het gedaan heeft.

http://www.youtube.com/watch?v=DldvTcaRbG0

Ik ben zeer voorzichtig met het delen van dit soort berichten want ik vind het helemaal van de zotte dat mensen die lyme hebben zich van het leven beroven. Het maakt me echt boos! Niet dat ik het niet begrijp, maar het begint bijna gewoon te worden. Het filmpje is ook nog een klein beetje dubieus maar ik ken de persoon zelf niet en kies er daarom voor het toch te delen.

Het moet stoppen! Mensen met lyme mogen en moeten niet gaan denken dat zelfmoord de enigste oplossing is, ook al lijken er geen andere uitwegen te zijn en is je leed ondraaglijk zwaar laat het niet opnieuw gebeuren dat iemand uit het leven stapt.

Ik sta met het delen van dit bericht daarom niet alleen stil bij alle lyme patiënten, maar ook patiënten met AIDS, ALS, kanker en iedereen die een te zware last te dragen krijgen en erop deze manier een einde aan maken.

Ook als jij zelf het onbegrijpelijke gedoe met instanties en  de dokters het groffe schandaal van de ontkenning van deze ziekte  helemaal zat bent naast het hebben van deze ontzettend rare en zeer zware ziekte  weet dan dat zelfmoord niet de oplossing is en zoek hulp of praat erover OOK AL KAN JE DEZE HULP NIET ALTIJD BINNEN DE REGULIERE HULPVERLENING VINDEN…zoek iemand op b.v. een vertrouwenspersoon,  of bel de hulplijn waarvan ik hieronder een link zal plaatsen 0900-0113.

Of bid tot God, Jezus of je spirituele gids en vind en zoek de kracht om dit te doorstaan bij jezelf en je geloof. En als het je helpt ga dan op zoek naar de diepere zingeving van deze ziekte.

Geloof dat er een kracht is in het leven die jouw helpen kan en zal!Je bent immers niet je lichaam maar je hebt een lichaam. Dat is het verschil.

En begrijp mij niet verkeerd, ik veroordeel niemand want ik begrijp het allemaal wel..het is echt heel erg vreselijk. Maar laat er a.j.b. niet weer iemand met lyme er een einde aan maken.

R.I.P. Xandra (lyme-patiënte).

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Omgaan met chronische ziekte en beperkingen, Verzamelcategorie, Ziekte van lyme en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Opnieuw zelfmoord jonge lyme-patiënte

  1. A. zegt:

    Goede dag,

    zelf heb ik al last van chronische lyme en bartonella sinds 1991. Naast de lichamelijke klachten had ik al binnen n aantal jaar last van erge depressies. In mijn geval komt het denken aan zelfmoord niet door alle ellende die de ziekte met zich meebrengt. Ook het verliezen van n sociaal leven. Ik heb sowieso geen leven meer. Constant in deze staat verkeren is absoluut geen leven te noemen. De bacterie zorgt ook voor ontstekingen in mijn hersenen en schildklier. Dit veroorzaakt naar mijn idee de depressies. Ook psychoses en hallucinaties kunnen hierdoor ontstaan. Ik vind het een wonder dat ik nog steeds leef. Ik heb ook al meerdere malen om euthanasie gevraagd. Is humaner. En prettiger voor de nabestaanden. Uiteraard wil ik beter worden. Maar als dat niet komend jaar gebeurd dan is het klaar. Ik heb 25 jaar leven met Lyme doorstaan. De dood lijkt me veeeeeeel aangenamer.

    Groetjes. En sterkte allemaal.

    A.

    • Beste A., bij de praktijk waar ik behandeld wordt was er deze week nog een lyme patient die genezen was van de bacterie. Zelf ben ik ook onderweg hiernaartoe..maar dat gaat wel langzaam. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je al heel lang bezig bent, dus ik weet niet wat er mogelijk is voor jou maar er zijn misschien wel nog wegen die te bewandelen zijn. Uit ervaring weet ik hoe vreselijk de klachten zijn en herken ik mij in wat je omschrijft. Met name de hallucinaties door ontsteking in de hersenen en de wisselende stemmingen die ik heb hierdoor. Ik hoop daarom dat je iets vind waardoor je wel gaat verbeteren en dat je geen euthanasie gaat uitvoeren. Euthanasie is wat mij betreft natuurlijk een uiterst laatste noodmiddel maar gaat in tegen de spirituele wetten die zeggen dat je toch weer terug komt op aarde zolang de spirituele les nog niet geleerd is die er te leren valt..ik weet dat het moeilijk en zwaar is. Ik wens je alle licht, kracht, liefde en wijsheid toe met jouw gezondheid en het maken van deze beslissing. In liefde, Chantal

Geef een reactie

