Laatste werk update!

De titel van dit schilderij kwam tot me in het Engels. Ik hoorde ” I plee to you”. Het werk bestaat al enkele maanden en in het begin wist ik niet wat ik ermee aan moest. Het kwam met veel geweld tot stand. Er gingen  krachtige energieën door mij heen bij het tot stand brengen ervan en in het begin zag het schilderij er vrij woest uit.

laatste 023

Pas twee weken geleden bracht ik de blauwe kleuren en het goud aan wat het schilderij iets optilt in uitstraling.Ik ga het de volgende titel: “Ik smeek je, ik ga op mijn knieën voor je.”

Sinds een tijdje zie ik nu ook dat de persoon een zwaard in handen heeft en dat het blauwe hoofd achter hem een wel eens kan lijken alsof er een “kop gerold” heeft. Opmerkelijker wijze sluit dit aan bij de huidige actualiteiten, maar het hoeft dat niet uit te beelden (ik doel hiermee op de brute en onacceptabele onthoofdingen van Isis).

I plee to you
bruidsmeisje 008
Dit schilderij heet “het Bruidsmeisje”. Ze blikt met een verlangende blik naar haar vader in de hemel. Voor mij betekend dit dat ze Gods bruid is. Tijdens het maken heb ik veel gezongen en een gebed gericht aan Maria gebeden.

Daarna kreeg ik zin om iets te maken met hele andere kleuren, een werk dat ik tegenover de vorige twee werken kon zetten. Dit werk heeft  éen enkele laag en is geschilderd met het penseel. Er kwamen geen krachtige energieën bij te kijken, ik heb het in alle rust en in twee keer schilderen gemaakt. Verder niets.

Het schilderij heeft (nog) geen titel, maar het gaat mij om de uitstraling van het werk.

bruidsmeisje 009

Alle drie de doeken zijn vervaardigd met acrylverf. De afmetingen zijn 80 cm x 60 cm. Doek 2 en 3 zijn te koop. De kosten bedragen 120,00 euro (incl. Btw). Tegen betaling van de verzendkosten kunnen de werken ook verzonden worden.

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst met een boodschap en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Laatste werk update!

  1. Marianne zegt:

    Nog eens gekeken naar je schilderijtjes. In de tweede zie ik een waterval in een woeste en ruige berg. De waterval wordt geblokkeerd door iets van buitenaf om goed door te kunnen stromen. Een blauwe waaier van veren die te kort zijn voor bescherming, maar wel aanwezig zijn.

  2. Hartelijk dank voor je bijdrage. Het tweede schilderij is een schilderij waarin veel te zien is. Ik heb het gemaakt toen ik te maken had met een man die alle kwaliteiten in zich had maar nog op het vlak van het verleden schoon schip moest maken. Hij gooide alleen al zijn charmes in de strijd om mensen te verleiden en om de tuin te leiden. Zijn “charisma” was zijn spel om overal mee weg te komen. Toch kan ik ook niet alles plaatsen, zoals het hoofd (blauw) dat achter hem op de grond ligt. Ik zie nl. ook heel duidelijk een ridder die op zijn knieen zit met een zwaard.

  3. Marianne zegt:

    Dat klopt, je kan eindeloos zoeken of vinden in het 2e schilderij. De ridder zie ik ook, zou eventueel kunnen beteken dat de man een ”harnas” draagt van ridderlijkheid. Alleen moet hij nederiger worden en om vergeving vragen. De onthoofde hoofd kan zijn Ego betekenen die onthoofd moet worden, alleen de blauwe kleur kan ik niet plaatsen, misschien zijn ”koele” hoofd? Zijn zwaard is het verdediging mechanisme. Misschien kan je iets met de inzichten.

    • Lieve Marianne, je slaat de spijker op zijn kop. Het is fijn als iemand eventjes meedenkt soms. De titel is niet voor niets “I plee to you” en dat betekent “ik smeek je ” om vergiffenis. Het zwaard van Kali dat zijn hoofd (het ego) doet rollen. Er komen ook druppels goud bloed van zijn zwaard gerold en zie je het gouden Aureool, dat verwijst naar zijn goddelijkheid. Nou is het helemaal duidelijk.

  4. Marianne zegt:

    Lieve Chantal, wat fijn dat je wat met mijn inzichten kan. Precies zoals je schrijft, zo is je gevoel bij je werk. Heel mooi dat inzichten van 2 mensen, één geheel kan vormen. Mocht je ooit weer eens een visie willen met het mee kijken, geef gerust een signaaltje.

  5. Aanvulling hierop “I plee to you” . Ik vond de beschrijving bij “Zwaarden Page”
    verraad, indiscretie, conflict, strijd, discussie. En dat klopt helemaal bij deze kaart “schilderij”.

Geef een reactie

