Appelazijn werkt ontgiftend

Appelazijn is een voortreffelijk huis- tuin- en keukenmiddeltje dat werkzaam is tegen vele kwaaltjes. Voor lyme patiënten is  het bijzonder aan te raden om te ontgiften en tegen biofilms.

Hoewel sommige mensen het echt vies vinden, merk ik dat ik het echt lekker vindt. Een oplossing van water en een theelepel appelazijn in de ochtend (voor het ontbijt)en een paar keren per dag (tussen de maaltijden door)….mmmmmmmmmmmmm. Gelukkig merk ik ook dat mijn lichaam noodzaak heeft aan de zure smaak.Het helpt daarom ook de zuurgraad van het lichaam op pijl te houden. Hoewel dat tegenstrijdig klinkt, omdat het zuur is, is het wel waar.

Als je begint met een appelazijnkuur om te ongiften reken dan op bijwerkingen, zoals koppijn. Deze kunnen een tijdje aanhouden, maar gaan vanzelf weer over. Zie het als een goed teken, er worden afvalstoffen afgevoerd en je systeem ondergaat een reiniging. Laat dat je er dus niet van weerhouden de kuur door te zetten.

Sommige mengen appelazijn, water en een theelepel sole (zout- oplossing). Zelf vind ik dat minder lekker, en drink ik deze twee apart van elkaar eer ik aan mijn ontbijt begin.
De verhouding water en azijn verschild ook per persoon en hiermee kan je net zolang experimenteren totdat het naar jouw smaak is.

Hier een link naar een Amerikaans artikel van de site “the Tickslayer” (je leest het goed; “de tekenslachter”): appelazijn ingezet tegen biofilms

Tot slot: appelazijn opgelost in water is een enorme dorstlesser. Kinderen kunnen het ook lekker vinden. Op een koude dag is het lekker een lepel appelazijn in heet water met wat honig op te lossen. Zo zie je dat er ook nog variatie mogelijk is. Daarnaast kun je door het gebruik van appelazijn op deze manier ook nog eens afvallen, omdat het een vetverbrander is.

Alle voordelen van appelazijn op een rijtje: http://jackieonline.nl/de-voordelen-van-appelazijn.

Neem altijd wel een biologische appelazijn. Ik neem deze van “Demeter” en die is te verkrijgen bij de biologische winkel.

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Lyme natuurlijk genezen, Ziekte van lyme en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

