Genezen met de volgende remedies

Ziekte van lyme: wat ik zoal gebruikt heb en nog gebruik

Medicijnen en voedingssupplementen:
* Brandnetelthee, om te omtgiften.
* Nier en leverthee ter ondersteuning van de nieren en en de lever.
* Kurkuma specerijen, maak ik thee van (1 theelepel laten trekken in heet water en met kleine slokjes opdrinken). Twee kopjes per dag.
* Groene en grijze klei, om te ontgiften en tegen een candida infectie.
* Indiase neusdouche met oplossing van zeezout/himalaya zout. Hierdoor beriek je je sinusholtes en krijg je wat opfrissing in je holtes en je hoofd. Kan erg opluchten.
* Kokosolie en kokosnoot eten; een borrelia bacterie gedijt niet goed bij kokosnoot(olie).
* Kaardenbol tinctuur en Artemisia tinctuur. Apart en in combinatie. Voor mij persoonlijk werkt de Artemisia heel erg goed. Dat heb ik laten uittesten.
* Teatree olie; opgelost in water (wees hier voorzichtig mee).
* Chlorophyl (als voedingsupplement) na een bioresonatie behandeling om te ontgiften.
Maar ook door het veel te eten als bladgroen van spinazie b.v

Voeding:
Ik eet nu zo veel mogelijk vers en biologisch groente en fruit
Ik maak sapjes in de slowjuicer met bieten, wortel en gember. Ik eet geen brood,  en weinig koolhydraten, ook geen suiker en ook geen vlees en haast nauwelijks zuivel. Ik gebruik extra als supplementen vitamine C (hoge dosering en goede kwaliteit), vitamine B12 en kelp. Ik kan het niet helpen, en het is niet altijd zo geweest, maar bij het eten van vlees draait mijn maag zich compleet om. Dat is heel erg versterkt sinds ik de ziekte van lyme heb.

Ontgiften:
Om te ontzuren gebruikte ik baking soda.  Het gebruik daarvan is op zijn langst twee maanden vol te houden en dan moet je wel stoppen. Het is heel goedkoop en verkrijgbaar bij elke Toko. Los een theelepel baking soda op in wat water en drink dit op je nuchtere maag op en voordat je naar bed gaat. het beste is om het een uur voor je ontbijt te nemen, zodat je maagzuur zich kan herstellen. Recentelijk is aangetoond dat baking soda het maagzuur kan aantasten dus wees er wel voorzichtig mee. Als je het nu liever niet wilt doen kun je het ook gebruiken om een ontgiftend voetenbadje van te maken. Het is ook een zout, dus pas op met je nieren en met je bloeddruk.

Naast natriumcarbonaat (baking soda of zuiveringszout) om te ontgiften heb ik appelazijn gebruikt. Hiervan gebruik ik twee eetlepels per dag en dit werkt erg ontgiftend.Ik gebruik het als eerste in de ochtend en voordat ik naar bed toe ga. De appelazijn los ik op in water.
Ik vind dit gelukkig heel erg lekker, dus kan ik dit wel lang volhouden. Het ontgiften met baking soda, is lastiger vol te houden. Dat doe ik steeds met tussenpauzes. Afgewisseld met appelazijn is het wel gemakkelijker vol te houden.

Begrijp ook goed dat ik niet met allebei tegelijk werk, ik neem een tijdje het zuiveringszout en dan weer een tijdje de appelazijn. Ook stop ik wel eens, want het lichaam mag natuurlijk niet aldoor ontgiften. Ontgiften is wel te verstaan heel erg belangrijk en een heel belangrijk onderdeel van het herstel van de ziekte van Lyme. Luister altijd goed naar je lichaam, dan weet je het beste wat je doen moet.

Er zijn mensen, natuurgeneeskundigen die mij hebben verklaard dat ik na twee maanden gebruik van baking soda van mijn Lyme bacteriën af zou zijn. Nou als dat waar zou zijn dan was dat wel wereldnieuws, en bij mij is het niet zo geweest. Wellicht heb je meer kans van slagen als je slechts kort besmet bent, maar een chronisch Lyme patiënt doet hier veel langer over om helemaal te genezen.

Probiotica:
Omdat veel lyme patiënten langdurig antibiotica hebben gebruikt is een goede probiotica aan te bevelen voor de darmen. Dit is meestal duur, naast de hoge kosten die we al hebben.
Ik maak nu zelf een drankje dat gemaakt is van waterkefir bloemetjes. Dit drink ik elke dag en ik drink tenminste twee glazen per dag. De gedachte erachter is dat wanneer je darmen gezonder worden, je hele immuunsysteem ook beter zijn werk kan gaan doen. Waterkefir is lekker, en gemakkelijk te maken en een echte dorstlesser. Een aanrader dus en ook nog heel gezond en leuk om te doen ook. Waterkefir wordt gemaakt met rietsuiker en de suiker fermenteerd voor het grootste gedeelte en als het goed is heb je daardoor geen last van suiker inname bij het drinken van de kefirdrank. Ik heb het wel eens getest, maar er blijkt toch zkeer 5% suiker in de kefir te zitten. Het is dan toch is het aan te raden bij een candida in de darmen om probiotica als supplement te nemen in plaats van de kefirdrank.

Bioresonatie therapie:

Daarnaast loop ik al ruim twee jaar als  patiënte bij een bio-resonantietherapeut. Samen met zijn dochter runt hij de praktijk in Noord-Holland. Hij behandeld meerdere mensen die de ziekte van Lyme hebben en er is een wachtlijst. Dus als je hem op wilt zoeken houdt daar dan rekening mee.

Er zijn in Nederland tal van bioresonantie therapeuten te vinden en vast ook bij jou in de buurt, maar zoek er wel eentje uit waarvan je zeker weet dat deze verstand van zaken heeft! Als je niet weet waar je zoeken moet kijk dan eens op facebook en wordt lid van de talloze facebookgroepen over de ziekte van Lyme. Ze kunnen je daar vast verder helpen.

Colontherapie: reiniging van darmen
Naast deze ondersteunende remedies heb ik intensief mijn darmen laten reinigen met colontherapie. Er is veel voor nodig wil je je darmen schoon krijgen na langdurig medicijn gebruik. Daarbij komt dat de Borrelia bacterie en aanverwanten veel afvalstoffen in de darmen loost, waardoor je darmen belast raken en minder goed hun werk kunnen doen. Daarom is colontherapie aan te raden Je kunt dit ook zelf doen met een thuisklisma (zie webshop: lekker in mijn vel), maar dit werkt niet zo diepgaand als een aantal colontherapie sessies.
Je moet er wel mee oppassen want met het schoonspoelen van je darmen spoelen ook de goede bacteriën weg. Een goede probiotica is dus aan te raden na de behandelingen, maar ook de waterkefir is erg goed hiervoor.
Wanneer de darm schoner wordt en weer goed gaat functioneren, kun je ook merken dat je energie toeneemt. Bovendien ontlast de spoeling de lever, waardoor deze ook weer beter kan gaan functioneren.

In de regel is het gebruikelijk om drie spoelingen achter elkaar te doen in twee weken tijd. Mijn ervaring hiermee is dat ik zelf de tijdspanne aan wil geven, omdat het vermoeiend is een spoeling te ondergaan en ik pas een tweede of derde spoeling wilde afspreken als ik weer genoeg energie hiervoor had verzameld. Bespreek dit met je therapeut.

De therapeute van de Colontherapie raadde mij daarnaast aan de “lever & galblaaskuur” te gaan volgen van Andreas Moritz.

En ook dat ben ik gaan doen.  Hierover bericht ik een keer apart.

Beweging en meditatie:

Naast bovenstaande remedies is het bij de ziekte van Lyme goed om eens na te denken over regelmatige beweging. Bijvoorbeeld fysio-sport, zwemmen in warm water of yoga.

Je kunt ook gaan Mantra zingen of gaan mediteren, schilderen of gaan wandelen in de natuur. Maar bewegen en mediteren is een must do!
Niet alleen is bewegen positief voor het bewerkstelligen van een goed humeur. Je doet wat en dat geeft voldoening, wat nogal belangrijk is want als je vaak en snel en lang moe bent heb je wel een goed gevoel nodig van iets. Ook als je tot bijna niets in staat bent, is het belangrijk om toch kleine stapjes vooruitgang voor jezelf te maken. Misschien ga je dan niet meteen naar fysio-sport of een blokje om, maar zet je je zelf aan tot het op en af lopen van de trappen, bijvoorbeeld.
Dus blijf juist niet in je stoel hangen of zelfs in bed liggen, maar kom eruit en doe iets! Kan je zelf niet de deur uit? Vraag anders of iemand je in je rolstoel helpt en een blokje met je omgaat.


Ondersteuning lever en nieren en overige organen:

Je organen en met name je lever en je nieren hebben nogal wat te verduren met deze ziekte. Voor de nieren is het belangrijk dat je voldoende magnesium binnenkrijgt. Dit zit in cacao maar er bestaan ook goede voedingsupplementen voor. Ik gebruik ook lever en nierthee hiervoor. En ter ondersteuning van de lever eet ik wel eens extra bittere groentes zoals witlof, ook een pasta genaamd “leverbitter” (Kaardenshop).

Dank
Dank je wel voor het lezen van dit blog.
Hopelijk heb je hier iets aan gehad. Het is heel fijn als je mijn blog liked, deelt of volgt. Alle positieve aandacht is meer dan welkom en hoe meer mensen erover weten, des te beter! Deel ook jouw tips en ervaringen hieronder! mocht je voor deze informatie een donatie willen geven,dan ontvang ik deze graag. Op mijn pagina “donaties”staat uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Consult afspraak maken:
Mocht je behoefte hebben aan een persoonlijk gespreks consult dan kun je ook een afspraak maken.

Voor alle info e-mail: c.sundert (at) upcmail.nl
Tot ziens, tot horens, tot de volgende keer!

Over Chantal's blog

Persoonlijk Blog over de ziekte van Lyme, natuurgeneeskunde, medium schilderijen en tekeningen, spiritualiteit.
Dit bericht werd geplaatst in Geneeskrachtige recepten, Lyme natuurlijk genezen, Ziekte van lyme en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Genezen met de volgende remedies

  1. Reblogged this on Chantal van Sundert's blog and commented:

    Reblog; aangepast aan nieuwe ervaringen en informatie.

    Heb je feedback? Graag, alle ervaringen zijn een verrijking voor iedereen die dit blog leest!

Geef een reactie

